• za. nov 26th, 2022

Altermedica.be

Gezondheidsblog

Gezond afvallen

DoorAdmin

feb 21, 2022

Zijn uw januari voornemens ook al de deur uit of zijn de coronakilo’s er langzaam aan geslopen? Bent u toe aan verandering, maar weet u niet waar u moet beginnen? Lees dan onze tips om af te vallen met de juiste voeding.

Afvallen door voeding

Er zijn verschillen in afvallen door beweging en door voeding. Afvallen is uiteindelijk een kwestie van de calorieën die u binnenkrijgt en die u verbruikt. Eet u meer dan dat u verbruikt, dan zult u aankomen. Eet u minder dan dat u verbruikt, dan zult u afvallen. Eet u precies evenveel als dat u verbruikt, dan zult u gewicht stabiel blijven.

Om gezond af te vallen wordt er meestal een relatief klein calorietekort van zo’n 300 tot 500 kcal (kilocalorieën) per dag aan te raden. Het weglaten van het koekje bij de koffie (100 kcal) of dat bakje chips in de avond (200 kcal) kunnen al van grote invloed zijn. Wilt u dit echter met beweging doen, dan zult u voor het verbranden van slechts 100 kcal al snel 20 minuten moeten wandelen.

Smoothies ter ondersteuning

Om tijdens het afvallen toch genoeg vitamines en mineralen binnen te krijgen zou u kunnen overwegen om smoothies te maken. Hier kunt u zowel fruit als ook groente in verwerken. In eerste instantie klinkt het misschien gek om groente in een smoothie te verwerken. Maar in de praktijk proeft u hier meestal weinig van en is het een hele makkelijke manier om toch genoeg vitamines binnen te krijgen. Het hebben van een goede blender is dan wel essentieel. Een goede blender zou zowel verse als ingevroren groente en fruit goed moeten kunnen versnijden.

Naar een gezonde leefstijl

Kleine veranderingen kunnen dus een groot verschil maken. Door slechts enkele snacks per dag te laten staan kunt u een blijvende gewichtsverandering creëren. Natuurlijk zal veel bewegen bijdragen aan u gezondheid en het afval proces versnellen, maar uiteindelijk zal voeding de doorslaggevende factor naar uw succes zijn. Maak dus gerust dat ommetje met de hond of ga af en toe naar de sportschool, maar zorg dat u deze verbranden calorieën er daarna niet meteen weer aan eet door uzelf te belonen met een stukje chocolade of koekje. Zoals men wel vaker zegt: ‘Abs are made in the kitchen’.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.